Contact & support

Hebt u vragen over het bestellen in de webshop, of wilt u een offerte aanvragen? Stel dan uw vraag via het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Naar contactformulier

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Ja, dat is mogelijk. De extra kosten na de huurperiode van 8 weken, bedragen € 7,50 incl. BTW per week. 
Nee, voor het bestellen van een container (eenmalig) is geen account nodig wanneer u met iDEAL betaald.

U kunt gemakkelijk, gratis en veilig betalen met iDEAL.

Meer informatie over iDEAL vindt u op www.ideal.nl.

Gaat u verbouwen, klussen of opruimen en er komt afval vrij? Bestel in een aantal stappen een SUEZ container, hoe dat werkt leest u hieronder.

1)      Afhankelijk van welke afvalstroom er vrij komt bekijkt u eerst welke container u nodig heeft.
2)      Klik op het ‌icoon achter de gewenste container en klik daarna in de winkelwagen op "Bestelling afronden".

3)      Vul uw factuurgegevens en afleveradres in, en kies de gewenste leverdatum. Klik daarna op "Bestelling afrekenen".

4)      Kies de gewenste bank en rond de betaling af via iDEAL. Zodra de betaling afgerond is ontvangt u een bevestigingsmail inclusief factuur.

5)      Wanneer de afvalcontainer gevuld is kan deze worden afgevoerd. Vul hiervoor het ophaalformulier in. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen.

Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-8444, via de live-chat van deze webshop of via het contactformulier.

Om boetes te voorkomen, adviseren wij u om zo spoedig mogelijk het ophaalformulier in te vullen en daarbij te vermelden dat de container op last van gemeente c.q. politie opgehaald moet worden. Als de container enkel verplaatst moet worden brengen wij eenmalig €50,00 transportkosten in rekening. Om het proces te bespoedigen adviseren wij u om dit ook via de live-chat van deze webshop of telefonisch aan ons door te geven. U bent zelf verantwoordelijk voor een eventuele verplichte vergunning voor het plaatsen van een container.

U, als afnemer van de dienst, bent verantwoordelijk voor de geplaatste container. Indien er schade is ontstaan aan de container, komen de kosten voor reparatie of vervanging voor uw rekening. Daarnaast ben u verantwoordelijk voor het voldoen aan de geldende wet- en regelgeving bij het plaatsen van een container. 

Het verschilt per gemeente of er een vergunning nodig is voor het plaatsen van een afvalcontainer, dit dient u zelf na te vragen bij de gemeente waar u de container wilt plaatsen.

 

Vragen over de levering van uw container(s)

Nee, dat hoeft niet. Als u niet aanwezig bent is het verstandig aanvullende plaatsingsinformatie te vermelden in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces in deze webshop. U dient telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u opgeeft bij uw bestelling als er zich onverhoopt toch problemen voordoen.

Heeft u een opmerking over het afvoeren van de container? Geeft u dit dan door  wanneer u het ophaalformulier invult. Voor het ophalen dient u ervoor te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur. Als de container niet vrij staat kan deze niet worden afgevoerd en zal er €50,00 extra transportkosten in rekening gebracht worden.

Ja, u kunt uw leveringsdatum tot 48 uur voor de bestaande leveringsdatum nog veranderen, neemt u hiervoor contact met ons op.

Houd bij het kiezen van een plaatsingslocatie van de container rekening met het volgende:Er moet voldoende ruimte zijn om de container te plaatsen. Bij plaatsing in een parkeervak langs een weg (fileparkeren) moet u minimaal 3 parkeervakken vrijhouden, en bij 15m3 containers 6 parkeervakken.

 

De toegangsweg naar de locatie moet voldoende toegankelijk zijn voor een vrachtwagen. Let hierbij op bomen, lantaarnpalen etc.

 

Door het gewicht van de container en de vrachtwagen kan de onderliggende bestrating verzakken, houd hier rekening mee bij het kiezen van de plaatsingslocatie. Schade aan uw oprit, gazon en/of onderliggende kabels, buizen en leidingen worden namelijk niet door SUEZ vergoed.

 

Overleg tijdens plaatsing met de chauffeur. Bent u niet aanwezig tijdens plaatsing? Tijdens uw bestelling kunt u in het opmerkingenveld extra aanwijzingen voor de chauffeur doorgeven.

 

Neem bij twijfel over de locatie contact met ons op.

Doordat wij te maken met planningen en verkeersdrukte kunnen wij helaas geen specifieke levertijd afgeven. Heeft u een specifieke voorkeur voor een tijd, zet u deze voorkeur en uw telefoonnummer dan in het opmerkingenveld van het bestelformulier. Onze planners zullen dan proberen om hier rekening mee te houden indien mogelijk.

De dag van levering kunt u overigens wel aangeven. Uw container wordt tussen 7:00 – 18:00 uur geplaatst, u hoeft hierbij niet aanwezig te zijn indien u ervoor zorgt dat er voldoende ruimte is om de container te plaatsen (3 parkeerplaatsen, en 6 parkeerplaatsen bij een 15m3 container). Tevens kunt u in het opmerkingenveld aanwijzingen geven voor de chauffeur.

Wanneer u op werkdagen voor 16.00 uur de container heeft besteld en betaald, kan deze de volgende werkdag worden geleverd. U kunt echter ook een andere gewenste datum aangeven. De levering van de container vindt op werkdagen plaats tussen 07:00-18:00.

 

Indien u voorkeur heeft voor een specifieke tijd of plaats waar de container geplaatst dient te worden, verzoeken wij u dit bij de bestelling aan te geven in het opmerkingenveld. Onze planners zullen dan proberen om hier rekening mee te houden, maar wij kunnen plaatsing op het specifieke tijdstip niet garanderen.

 

 

Als u voor 16:00 uur een container bestelt, kunnen wij de volgende werkdag uw container leveren. Containers worden geplaatst op werkdagen tussen 7:00 en 18:00 uur.  
Nee, wij leveren niet op zaterdag. Wij adviseren u om de container op vrijdag te laten leveren, zodat u zaterdagochtend direct aan de slag kunt.
Nee, u mag de container niet zelf verplaatsen. Wanneer de container wordt verplaatst naar een andere locatie bestaat de kans dat de chauffeur de container niet meer kan afvoeren, bijvoorbeeld vanwege aanwezige ruimte, lantaarnpalen, kabels, riolering etc.

Vragen over het ophalen van uw container(s)

Als uw container vol is, dan vult u het ophaalformulier in om de volle container af te laten voeren. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen. Tevens vindt u het ophaalformulier in de webshop.

Tijdens het invullen van het formulier hebt u de mogelijkheid zelf een ophaaldatum te kiezen. LET OP! De ophaaldatum is een indicatie: containers worden binnen 2 werkdagen van de door u opgegeven datum opgehaald tussen 07:00 en 18:00.  Na verzending van het ophaalformulier ontvangt u een bevestiging per e-mail. Heeft u geen bevestiging ontvangen? Kijkt u dan even in de spam map van uw e-mail.


 

Vragen over afvalstromen

Ja, dat kan. Neemt u voordat u het ophaalformulier verstuurt contact op met onze klantenservice via telefoon, live chat of het contactformulier, en vermeld daarbij het ordernummer en de afvalsoort die u wil laten afvoeren.

Indien de afvalsoort die u wilt laten afvoeren duurder is dan de afvalsoort in uw initiële bestelling, zullen wij u het kostenverschil in rekening brengen. Let op! Als u de wijziging van afvalsoort niet van te voren kenbaar maakt, mogen wij de container niet afvoeren. Dan klopt onze vervoersdocumentatie namelijk niet meer. In dit geval zullen er €50,00 extra transportkosten in rekening gebracht worden.

Als dit wordt geconstateerd door onze chauffeur op het moment van het afvoeren, mogen wij deze container niet afvoeren. Dan klopt onze transportdocumentatie namelijk niet meer en mogen wij deze container niet vervoeren. In dit geval zullen er €50,00 extra transportkosten in rekening gebracht worden voor het afvoeren en komen wij op een later moment terug, na het wijzigen van de afvalsoort in uw bestelling of na verwijdering van het niet toegestane afval uit de container.

Als het niet toegestane afval pas wordt ontdekt terwijl de container wordt geleegd bij de afvalverwerker, dan worden er extra kosten in rekening gebracht. Dit bedrag is afhankelijk van het soort niet toegestaan afval en de verwerkingskosten hiervan.

Nee, een koelkast of vriezer mag niet in uw container en wij mogen deze niet afvoeren. U kunt uw koelkast of vriezer afvoeren bij uw gemeentelijke miliuedienst.

 

‌ Bij aanbieden van asbest en/of asbestgelijkend materiaal wordt de gehele containerinhoud verwerkt als zijnde asbest. Dit in verband met kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval. Kosten voor het verwerken van asbest zijn zeer hoog. Neem voordat u uw afval aanbiedt in de container altijd contact met ons op, wanneer u het vermoeden heeft dat het om asbest en/of asbestgelijkend materiaal gaat. Golfplaten zijn in geen van de containers toegestaan in verband met de hoge kans op asbestverontreiniging.

In uw schoon puin container is een lichte verontreiniging van maximaal 10% toegestaan. Dit betreft enkel zand / gruis dat aan het puin kleeft, of zeer kleine hoeveelheden die hier van losgekomen zijn. Enkel zand, grond en / of tuinaarde aanbieden in deze container is niet toegestaan.
Nee. Zand en grond moeten apart worden afgevoerd in een container voor grond.

Vragen over containers

Voor een afsluitbare container heeft u 2 hangsloten nodig van 4x3 cm.

De container mag maximaal 20 cm boven de rand van de container worden beladen. Let er hierbij op dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport. 

Als de container onvoldoende veilig is geladen, laten wij de container in verband met de verkeersveiligheid staan. In dit geval zal er €50,00 extra transportkosten in rekening worden gebracht.

Voor het plaatsen van een container moet u ongeveer 3 autoparkeerplaatsen vrij houden (bij fileparkeren), voor 15m3 containers zijn dit 6 autoparkeerplaatsen. Deze ruimte is nodig voor de vrachtwagen die achterwaarts de container moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt een ruimte van één parkeerplaats in, voor 15m3 containers zijn dat 2 parkeerplaatsen.
Wij adviseren u de bestelde container vol te maken en daarna een extra container of een Big Bag te bestellen.

Overige vragen

Klik op onderstaande link om de algemene voorwaarden in te zien.

Algemene voorwaarden

Een klacht kan worden doorgegeven via het contactformulier, via de live-chat op deze website en via telefoonnummer 0900-8444.

 

Klik op onderstaande link om het privacy beleid in te zien.

Privacy beleid

Ja. Wettelijk erkende afvalinzamelaars staan vermeld op de VIHB-lijst van de Stichting Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie (NIWO). SUEZ Nederland Holding B.V. staat vermeld op de VIHB-lijst met nummer: 501857.

Bel ons voor vragen of advies

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00